Nákupný detox


Krásne výklady, nekonečné zľavy, bláznivé výpredaje. Týmto všetkým ťa obchody lákajú k neustálym nákupom. Tiež máš plné skrine a nevieš čo na seba? Tak presne toto je dôsledok zbytočného nakupovania. Ja som sa rozhodla s tým skončiť. Zaradiť spiatočku a nasadiť nákupný detox.

ČO JE TO NÁKUPNÝ DETOX?
Tak ako si doprajeme detox pre svoje telo a nezahacujeme ho množstvom jedla, aby sa organizmus mal možnosť očistiť, aj nákupný detox je spôsob ako sa zbaviť zbytočností, ktoré nám zavadzajú v šatníku a to nadobro.
ZÁKLAD JE NENAKUPOVAŤ
Ak sa chceme niečoho zbaviť, logicky nesmieme nič ďalej pridávať. Ako ale odolať? Ako nenakupovať, keď je toľko vecí, ktoré nutne "potrebujeme"?


IDEÁLNE JE POZNAŤ SVOJ ŠTÝL
Mať svoj štýl je nielen cool, ale je to aj zjednodušenie života (minimálne v módnej oblasti). Ak poznáš svoj štýl vieš, ktoré veci sa ti hodia a nekupuješ nezmyselne veci, len preto lebo sa ti páčia. Úprimne aj mne sa páčia super minimalistické a zaujímavo strihané veci, ale viem, že mi nesedia do môjho štýlu a teda viem, že ich nosiť nebudem.


ZVOĽ SI FARBY
Toto je tiež skvelá pomôcka ako sa vyhnúť zbytočnému nakupovaniu a svoj šatník si zjednotiť. Vyber si farby, ktoré máš najradšej, ktoré ti najviac pristanú alebo sa v nich cítiš najlepšie. A tiež je dobré aby ti jednotlivé farby k sebe ladili. Potom sa ti už nestane, že si nebudeš mať čo obliecť k sukni alebo nohaviciam, ktoré si si chcela dať. Skrátka ti pôjde všetko k všetkému :) A samozrejme keď pôjdeš okolo výkladu s krásnymi šatami a zrazu pocítiš, že ti neuveriteľne niečo také chýba, mohlo by postačiť že ti nezapadajú do farebnej palety tvojho šatníka.
NAOZAJ TO POTREBUJEŠ?
Ďalšia vec je uvedomiť si čo naozaj potrebuješ. Či je naozaj nutné si kupovať dvadsiate jeansy, len preto lebo tento odtieň ešte nemáš, alebo by ti možno stačilo aj päť.
TRI OTÁZKY
Keď som v obchode (a že ja tam som každý deň, keďže pracujem v obchode s odevami) pýtam sa vždy tieto tri otázky kým sa niečo rozhodnem si kúpiť:
1. Hodí sa táto vec ku mne? Je to môj štýl?
2. Zapadá mi do mojej palety farieb a hodí sa mi ostatným veciam, ktoré v šatníku už mám?
3. Naozaj to potrebujem?
Ak na všetky odpoviem áno, potom by som možno ešte doplnila aj štvrtú otázku:
Sedí mi táto vec veľkosťou aj strihovo?
Toto je ale skôr návod ako kupovať (alebo skôr nekupovať zbytočnosti), ale čo návod ako nekupovať vôbec?


VŹYVA
Totálny detox je skrátka sa zatnúť a do obchodu vôbec nevkročiť. Obliekať si len to čo už máš a skrátka všetky novinky a výpredaje a iné lákadlá ignorovať. Nieje to vôbec jednoduché, ale len toto je skutočný detox. Ale aj tu mám jednu radu ako si trošku pomôcť. Zapoj kamarátky, svoje okolie alebo internet (ako ja). Urob si vlastnú výzvu, daj verejne vedieť, že si začala s detoxom a potom už bude ťažšie túto výzvu porušiť. Súťaživosť alebo pocit aby si nesklamala seba či ostatných ti pomôžu odolať.
No a preto verejne vyhlasujem, že práve začínam zo svojim nákupným detoxom. Od 1. 9. 2017 nekupujem žiadne oblečenie (okrem pančušiek, ktoré bohužiaľ nevydržia viac ako jedno alebo dve použitia a bez nich to v chladnejšom počasí jednoducho nezvládam - ale výnimka potvrdzuje pravidlo a toto je tá moja). Koľko mi to vydrží ešte neviem, ale na začiatok si dávam mesiac. O tom ako to zvládam a či som nezlyhala určite ešte dám vedieť. A ak máš chuť pridať sa pokojne mi napíš.


3 komentáre:

  1. Jeeej aka si pekná:)) ja keď idem do nakupneho centra nikdy tam nenakúpim veľa lebo to čo tam majú sa mi nepáči kôli tomu že je to aktuálne v móde a je to absolútne nemožné tie strihy a derave rifle no akože zo starych si spravim diery ake chcem haha:) na posledy som si kupila bundu, inak chodievam na obyčajne trička vo výpredaji po 3-4eura:-D ja som taky športovejši typ..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V nákupných centrách nenakupujem ani ja. Je to na mňa drahé. Myslím pomer cena a kvalita a tiež je to všetko na jedno kopyto,takže nemám chuť di kupovať to čo bude mať 1000 iných ľudí. Ale v sekáči, to bolo iné. Tam som neodolala a skriňa mi ide prasknúť a to som ju už vytrirdovala, takže skrátka musel prísť detox ;) :D

      Odstrániť
  2. I have a similar problem my dear!!! ;-)
    Thanks for tips and for your visit!!! Don't miss my last outfit, now on my blog! Kisses from Italy,
    Eni

    Eniwhere Fashion
    4 Reasons to wear a white dress

    OdpovedaťOdstrániť