Občas to chce pozoprnosť!


SK: Každý má o sebe inú mienku. Niekto si myslí, že je frajer, niekto že to ujde a nikto zasa má pocit, že je nepekný. Ja som asi divný tvor, ale ja to mám podľa toho ako sa cítim. A keďže som človek náladový, tak spolu s náladou sa mi mení aj vlastné sebavedomie.
Mávam chvíľky, kedy sa cítim dobre a je mi jedno či sa niekomu páčim alebo nie, ja som spokojná. Potom ale mávam aj chvíle, kedy by som sa ani do zrkadla nepozrela a pripadám si sama sebe nechutná. Hovorím si, že na výzore nezáleží, ale v takých chvíľach si pripadám nielen škaredá, ale aj celá nemožná (je to možné, aby si miloval aj nemožné dievča).
Po troche premýšľania nad týmto faktom, a síce nad meniacim sa sebavedomím, som dospela k názoru, že to prudko súvisí s pohľadom iných na mňa, alebo skôr s ich správaním sa ku mne.
Ak sú ľudia v mojom okolí milí, usmievavý a správajú sa ku mne s rešpektom, s láskou a možno aj s obdivom (to je jasné, že obdiv zdvíha sebavedomie) aj ja sa cítim dobre. A zasa naopak ak si ma ľudia nevšímajú, ignorujú ma či horšie, potom sa nemám rada ani ja.
Nemali by sme sa posudzovať podľa toho ako nás posudzujú iný. Veď iný nás nepoznajú tak ako sa poznáme sami, ale na druhej strane byť milovaný je pocit, ktorý ľuďom odjakživa dával krídla.
Je to tak trochu začarovaný kruh. Pretože ťa ľudia obdivujú, ty sa cítiš dobre, ak sa cítiš dobre si sebavedomejší a ľudia ťa obdivujú. Naopak ak si nemilovaný, tebe je zle a je to aj vidno a to sa tiež nikomu nepáči. Takže sa človek môže zamotať v jednom alebo v druhom kruhu.
Ako sa z neho ale vymotať. Premôcť samého seba, povedať si, že nezáleží na mienke druhých a začať sa mať rád aj napriek tomu že to nikto iný nerobí. Dostať sa určitým sebaklamom do toho správneho kruhu.
Niekedy stačí len mať priateľov, alebo stretnúť správnych ľudí a razom je na tom človek lepšie. Tak sa skúste niekedy zamyslieť ak stretnete niekoho, kto možno nevyzerá najlepšie a skúste ho pochváliť, alebo sa len milo usmiať. Možno ho čoskoro stretnete a zistíte, že sa zmenil na nepoznanie.
Sebavedomie je krehká a zároveň veľmi premenlivá vec a občas to chce skrátka pozornosť, aby bolo tam kde má :)

EN. For translate please klik on translate button in side menu!




0 komentárov: