Maybe 70´s

Dress may not always be dress. I mean, that sometimes can dress wear differently. For example, as a cloak. Especially if these dresses unbutton the entire length. As it hit me, I had to try it. I combine vintage dress with jeans and a turtleneck. As the top layer I put on it denim jacket. Furthermore the combination of light blue with buttery white is perfect :)

Šaty nemusia byť vždy šaty. Chcem tým povedať, že niekedy sa dajú šaty obliecť inak. Napríklad ako plášť. Hlavne ak sa tieto šaty rozopínajú po celej dĺžke. Ako ma to napadlo, musela som to jednoducho vyskúšať. Skombinovala som vintage šaty s jeansami a rolákom. A aby mi nebola zima pridala som na vrch jeansovú bundu. Naviac kombinácia svetlomodrej s jemnou máslovo bielou je dokonalá :)

Why 70's? My lovely boyfriend commented, when he saw these photos, I look like a saleswoman in a grocery store from the 70's, and therefore this name. Yes, the dress is really like cloak. Probably really resemble apron, what wear saleswoman in past times. But despite the fact I felt I in this outfit comfortably.

Prečo 70´s ? Môj milovaný boyfriend sa vyjadril, keď zbadal tieto fotky, že vyzerám ako predavačka v potravinách zo 70tich a preto tento názov. Ano, tie šaty naozaj sú ako plášť. Asi naozaj pripomínajú zásteru akú u nás nosili predavačky za čias minulých. Ale aj napriek tomu som sa v tomto outfite cítila príjemne.



boots, jeans, turtleneck: N/A / dress: vintage, denim jacket: ?


7 komentárov:

  1. Oh, no, I think your boyfriend was wrong! It looks great, for me it was like a dress that can be worn as a "coat" too. I loved the combination! I actually wear some dresses over jeans, and I think they look OK! You look very pretty! denisesplanet com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Great pics
    I like this coat so original.
    xoxo
    www.welovefur.it
    www.welovefur.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. skvelé vlasy :33 http://zivotpubertiacok.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. zaujimave pekne to vieš vždy doladiť :))

    OdpovedaťOdstrániť